سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علائم خرابی سه شاخ پلوس چیست؟

پیش از آنکه به علائم فساد سه شاخ پلوس خودرو بپردازیم عالی میباشد با پلوس و سه شاخ پلوس آشنا شویم. یدکی جیلی سیستم جابجایی اقتدار در یک مال از نصیب‌های مختلفی تشکیل می‌گردد و دیفرانسیل را می‌اقتدار جزو اجزای اصلی آن دانست و پلوس نیز جزو دیفرانسیل میباشد. برای فهم خوب جابجایی اقتدار در یک خودرو بایستی اعلام‌کرد توان تولیدی پیشرانه با عبور از مسیر کلاچ، گیربکس و گرایش‌گاردان به دیفرانسیل میرسد و بسته به پیاده سازی انجام یافته، دیفرانسیل اقتدار را به چرخ‌های جایزه می‌فرستد.

محل قرارگیری پلوس در خودرو
قطعه‌ای که نیروی پیشرانه را از دیفرانسیل به چرخ‌ها هدایت می‌نماید پلوس اسم داراست. پلوس از یک سمت به دیفرانسیل و از سمت دیگر به چرخ‌های مشوق خودرو اتصال دارااست و بدین ترتیب در خودروهای دیفرانسیل جلو روی چرخ‌های جلو و در خودروهای دیفرانسیل عقب و چهار چرخ پاداش روی چرخ‌های عقب و کلیه چرخ‌ها نصب گردد. نکته حائض اهمیت اینکه پلوس در قسمت اتصالی به چرخ‌ها حالت متحرک و مفصلی داراست چراکه در حالتی‌که پیاده سازی آن اثبات بود در طی بدور زدن خودرو می‌ناکامی.

پلوس و سرپلوس
خویش پلوس از نصیب‌های مختلفی همانند سرپلوس، گردگیر، سه شاخ پلوس، تمایل پلوس و… تشکیل میگردد که تمرکز ما در‌این نوشتار روی سه شاخ پلوس و علائم فساد آن میباشد. سه شاخ پلوس که باطن سرپلوس قراردارد سبب ساز جنبش طولی پلوس می‌گردد. در واقع نیروی موردنیاز برای جنبش چرخ‌ها با استعمال از سه شاخ به گرایش پلوس منتقل گردیده و بعد از آن با سرپلوس راهی چرخ‌ها می‌گردد. این قطعه از خارهایی استعمال می‌نماید که در هر خودرو تعداد آنان گوناگون میباشد. مثلا سه شاخ پلوس خودروی پراید دارنده 19 یا این که 20 خار میباشد درحالی‌که تعداد خارهای سه شاخ پلوس خودرویی همانند پژو 206 به 21 یا این که 22 خار می رسد.

علائم فساد سه شاخ پلوس چیست؟
سه شاخ پلوس نیز همچون هر قطعه دیگری در خودرو احتمال دارااست حاد گردد. مثلا مهم ترین علائم فساد سه شاخ پلوس خودرو می‌قدرت به ضربات پشت سر هم از سمت پلوس به پیشرانه، جنبش‌های قابل‌اعتنا مجموعه‌دنده در سرعت‌های تحت، لرزش زیاد دستور و کابین خودرو در سرعت‌های نسبتاً بالا و… اشاره نمود. درصورتی‌که به فساد این قطعه توجهی نشود شاهد خلل در همت مجموعه‌موتورها و نهایتاً از فی مابین رفتن آنان خواهید بود. برای مثال دلایل فساد سه شاخ پلوس می‌قدرت به به کار گیری خطا از خودرو مانند بکسل کردن بارهای هنگفت ، تیک آف های مکرر و خلا جاری عمل کافی درون قطعات اشاره نمود.